En lång bussresa.

Klockan hade precis slagit 17.03 och Johanna visste att det var dags att gå till bussen annars skulle hon missa den som hon har gjort så många gånger. Tänk att jag aldrig tröttnar på att vara ute i god tid tänkte Johanna när hon tog jackan som hängde på stolen. Hon skuttar ner för de 96 trappsteg som hon har räknat ungefär tusen gånger. -Typiskt, vrålar hon! En trappa kvar och hon kände att det kanske hade varit bra att gå på toaletten. Hur kan man glömma bort att gå på toa, jag var ju kissnödig nån timme efter lunch. Det löser sig sa hon för sig själv och tog sig ner för de sista stegen.

Utanför kontoret var det kaos, byggarbetare, uteliggare och den otroligt jobba telefonförsäljaren stod i ett hörn och krängde på folk abbonemang som egentligen ingen behöver. Ursäkta tjejen, har du Tele 2 eller Telia frågade killen. Smal kille, max 20 år visade en storhet och manlig sida som hon inte har sett tidigare. Han har mognat på sig tänkte hon och svarade kort. Telia. Han pratade på och hon bet sig lite i läppen för nu kände hon att kissnödigheten började bli allvarlig. Hon ursäktade sig och lämnade platsen, ner mot bussen. Hon hoppade på och tänkte att skönt, jag är hemma om en timme.

I Roslagstull var det stopp i trafiken. Den konstig nog halvtomma bussen som normalt har en egen fil att åka i stod still. Johanna funderade på vad hon skulle äta till middag samtidigt som hon började korsa benen lite lätt. -Nu får det lossna snart, jag är så kissnödig tänkte hon för sig själv.

Bussen kom loss och rullade ut mot Täby håller. Det gick sakta. Nu började det bli panik och Johanna började skruva på sig nästan längst bak i bussen. Många hade hoppat av och hon var mer eller mindre ensam längst bak i bussen. Johanna korsade benen och höll handen för, för nu är det kris. Jag kommer kissa på mig! En mil och Johanna tog sig till chauffören och berättade att det var kris. "-Vi kan inte stanna nu" Sa chauffören bestämt. Jag är sen! Vi är framme snart. Johanna gick snällt och satte sig och det mörkade till där ute. Hon började nästan svettas och kände att stannar inte bussen kissar hon i byxorna. Nästan gråtfärdigt gungade hon kroppen fram och tillbaka. Nu går det inte längre tänkte Johanna och kände hur varmt det började bli framför rumpan. Hon lyfte lite på sig och kände att nu är olyckan framme. Jag kissar på mig, vad ska jag göra. Hon tittade ner och såg hur hennes ljusa jeans blev mörkare och mörkare. Kroppen darrade och hon kände lättnaden när hon kissade ner sig, byxorna och bussätet. Ett rus gick i kroppen och hon andas tungt. Hon tänkte på promenaden, det varma och sköna har snart förvandlats till något kallt och jobbigt. Det visste hon från när hon var liten.

Johanna klev av bussen, våt om stjärten och mellan benen.

Nästa gång går jag på toaletten i tid sa hon med ett leende och rodnade kraftigt när hon gick ut i den mörka kvällen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha. Det var en rolig historia. Eftersom ingen annan vågar erkänna att de kissat på sig ska jag göra det. Jag hade varit hos några polare, druckit lite för mycket öl och när jag skulle cykla hem kissade jag på mig när jag satt på cykeln. Först var det varmt och sen var det kallt.

2010-08-06 @ 11:30:40
Postat av: Matteus

Kul att du delade med dig. En olycka händer ju så lätt! :)



/Matteus

2010-08-06 @ 16:18:26
Postat av: Andrea

Fin berättelse måste jag säga. Kan ni inte skriva någon till?

2011-03-19 @ 13:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0